marți, 16 martie 2010

Troubleshooting - lumanarea arde cu flacara mica

Va marturisesc ca azi dimineata m-au trecut racorii. Si nu oricum, ci in valuri. Am primit un mesaj, care suna cam asa: "Neata!Am o problema cu lumanarea mare: o aprind si dupa un minut se stinge si tot asa. Ce sa-i fac?"

Am zis "gata, o facusi de oaie.... te-a mancat in palma sa pui mai mult ulei de palmier si nu suporta fitilul!" si ca atare, din tot ce am citit si scris, am purces la a raspunde si se pare ca asa este (acum ard din nou 5 lumanari, ca la orice testare, si dupa inca 2 telefoane mi s-a confirmat ca raspunsul si cunostintele mele in domeniu sunt ok).

Bun, o sa incep, insa nu radeti: ca orice alt produs, chiar si unele servicii, si pentru lumanare exista un set de reguli si instructiuni de folosire astfel incat sa isi produca efectul scontat. Daca va uitati, acum ca am revenit la fundal alb si font simplu in blog (multumesc Clarra!), derulati in jos iar la un moment dat in coloana din stanga ajungeti la urmatorul titlu: "ECODECOLIGHT VA RECOMANDA". Aici sunt 10 reguli sa zicem 'de aur' pentru ca nu doar noi, ci si altii, sa poata arde in siguranta si optim o lumanare. Nu doar parfumata, nu neaparat naturala, ecologica. Acelasi set de reguli se regasesc si in magazinul online, in sectiunea din stanga jos "Inainte de folosire..." - Precautii.

Acum, pentru ca m-am panicat si nu vreau sa se repete dar nici sa sesupere nimeni, haideti sa detaliem doua din punctele in cauza, 7 si 9, referitoare la fitil si ardere.

Am scris ca fitilul trebuie ajustat. De ce, mai ales ca am folosit cuvantul 'autoconsumabil'? Cred ca la asta am gresit eu. Fitilul, asa cum am vorbit de el intr-unul din primele articole, este din bumbac 100%, fara insertie metalica din plumb sau adaos de alte fibre sintetice. Noi l-am achizitionat direct de la fabrica iar in documentatia pe care o avem la indemana se spune ca fabricile isi trateaza astfel de produse cu o solutie pe baza de acid boric, borat sau ma rog, altceva, in functie de destinatie sau pentru a se consuma integral in procesul de ardere. Insa cred ca la noi nu a fost cazul. Fitilul este curat, impletit si a suferit abia inainte de turnarea propriu zisa a cerii o schimbare: este trecut prin 2 randuri de ceara. Acest fapt il ajuta sa consume ceara din lumanare, sa elimine aerul dintre fibre si sa ramana stabil, drept, in procesul de turnare, sa nu sfaraie si sa aiba flacara curata.

Bumbacul nu se 'autoconsuma' in proportie de 100%. Din acest motiv, dupa un timp, lumanarea aparent va avea fitil suficient, insa flacara va fi mica si se va stinge. Daca o veti lasa sa se raceasca, veti putea observa ca varful fitilului este foarte tare si casant (de fapt - cenusa intarita). Cenusa nu mai arde! De aceea, va recomandam sa lasati lumanarea sa se raceasca si ceara topita sa se intareasca, apoi indepartati usor partea tare si casanta rupand-o cu degetele. Abia acum reaprindeti lumanarea si spuneti-mi daca am sau nu dreptate.

Cum va dati seama din timp ca aveti cenusa stransa in varful fitilului? Cand lumanarea este aprinsa, flacara este mica, abia se vede la baza, acolo unde a ramas bumbac neconsumat, iar spre varf s-a format un mic punct rosu ca la carbuni - taciune aprins. Singeti, lasati sa se raceasca, efectuati operatiunea descrisa mai sus si fara grija reaprindeti.

Despre lumanarea de la EcoDecoLight va mai pot vinde un pont, care aparent ar fi un defect de calitate, nu o confirmare a acesteia ;)... Cand lumanarea se topeste, la racire, este posibil sa apara mici fisuri in zona de topire. Aceasta de fapt este confirmarea fara dubiu ca intr-adevar ceara folosita este de albine, combinata cu palmier! Ambele sunt casante si prezinta fisuri la racire, spre diferenta de parafina sau combinatii, care nu se 'sparge'!

Acestea fiind spuse, oricand aveti intrebari, nelamuriri va rog sa ne contactati pentru a putea preintampina intrebarile altor consumatori si pentru a va sprijini in mod real daca este nevoie.

In cazul in care este un defect de fabricatie, de care sa nu fi stiut (greu, dar totusi posibil) va asiguram ca vom gasi solutia optima pentru ca dumneavoastra sa beneficiati de un produs de calitate iar noi sa invatam pe parcurs cum sa ne pastram renumele si de acum incolo

Numai bine si o zi splendida tuturor - vine primavara!

3 comentarii:

  1. Buna ,

    intotdeauna am considerat ca blogurile pe alb sunt mult mai usor de citit, insa in momentul in care l-ai schimbat pe negru, cu scrisul oranj si lumanari aprinse pe fundalmi-am amintit de copilaria mea,in vacantele care nu mai imi doream sa se termine, la bunici unde uneori citeam la lumina lumanarilor si totul parea magic.

    Primul blog negru care ma imbratisa cu caldura.

    RăspundețiȘtergere
  2. saru-mana, insa a trebuit sa iau in considerare si partea cu citirea usoara. nu am abandonat ideea de negru, acum insa studiez scheme de culoare
    tine-mi pumnii!!
    lumanarile aprinse de jos, din coltul drept, imi pplac la nebunie, sunt ale mele si le doresc pe ecran. insa mai am de studiat...

    RăspundețiȘtergere
  3. eh, tot nu am putut sa las alb, m-am legat de o culoare naturala, pastel... cam ca si ceara mea :)
    Sunt convinsa ca si Clarra va zice ca de data asta e ok in culori (se citeste usor)

    RăspundețiȘtergere